vrijdag 31 juli 2009

Voorwoord Renate Groenewold

Volgende week gaat Misslag, het tweede deel in de Allsports Academie serie, naar de drukker. Het zal dus niet lang duren voordat deze uitkomt.

Het voorwoord is geschreven door topschaatster Renate Groenewold:

Toen Gerard van Gemert mij vroeg om een voorwoord te schrijven voor zijn tweede boek in de nieuwe reeks “Allsports Academie”, voelde ik mij zeer vereerd. Daarnaast was ik erg benieuwd naar het verhaal.
We volgen twee leerlingen van de Allsports Academie, die hun ultieme doel willen verwezenlijken. Tijdens het lezen van het verhaal over schaatsster Mary en ijshockeyer Damian, moest ik weer terug denken aan de tijd, dat ik zelf op het punt stond om door te breken op het hoogste niveau. Voor het eerst schaatsen in een vol Thialf, samen in een ploeg zitten met de grote namen van toen en hoe moeilijk het soms was om sport en school te combineren.
Als topsporter op een normale school, was ik een “aparte”! Mary en Damian zitten gelukkig op een school voor topsporters en delen hun passie voor sport. Ieder heeft zo zijn eigen doelen, maar wat ze allen gemeen hebben is dat ze de beste willen worden in hun tak van sport!
Gerard is er in geslaagd om het boek zo te schrijven, dat als je eenmaal bent begonnen met lezen, je het zo snel mogelijk uit wilt lezen, zodat je weet hoe het met de twee hoofdpersonen afloopt. We mogen meebeleven, hoe zij zich voelen en voorbereiden in de soms ‘boze’ wereld, die topsport heet! Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik heb genoten van het verhaal en dat ik nu al uitkijk naar het vervolg op dit boek.
Want hoe zal het verder gaan met Mary en Damian? Kunnen ze hun Olympische Droom verwezenlijken? En wat komen ze allemaal tegen in hun weg naar de top?
Gerard, ik ben nu al nieuwsgierig, dus laat ons niet te lang wachten!

Renate Groenewold is meervoudig Nederlands schaatskampioene, Wereldkampioene Allround in 2004 en regerend wereldkampioene op de 3000 meter.

Geen opmerkingen: